'K zie een kindje in de spiegel en
die lijkt heel erg op mij!
Als ik bang ben of verdrietig
als ik boos ben of heel blij!
Tralalalalalalaaa
Tralalalalalalaaa
Tralalalalalaaaa
Tralalalalalalaaa
We hebben rond de 4 basis gevoelens gewerkt in de klas.
Het verhaal van Gijs en zijn hurzels werd verteld in de klas.
De kinderen hebben samen smiley's gekleurd van de 4 basis gevoelens.
Nu kunnen de kleuters met hun symbool aanduiden hoe ze zich voelen in de klas.
We hebben ook met de doos vol gevoelens gewerkt.
Op kaartjes stond er een situatie uitgebeeld en de kinderen vertellen welk gevoel dit oproept en sorteren deze in de juiste doos.
Met vingerpopjes die elk een gevoel uitbeelden kunnen de kleuters situaties naspelen.
We hebben ook een gevoelsmeter gemaakt.
De kleuters kunnen thuis dan ook aanduiden hoe ze zich voelen.
Op muziek die bepaalde gevoelens oproept hebben de kleuters een schilderij gemaakt.
De kinderen hebben ook een mannetje getekend dat boos, bang, verdrietig of blij is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten